Rekonstrukce nádražní budovy Opava-Východ

Rekonstrukce nádražní budovy Opava-Východ

 
 
 
 

Rekonstrukce nádražní budovy Opava-Východ

Fotogalerie ke článku (14)

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ

Nádraží Opava-Východ
Celá fotogalerie (14)

Kompletně zrekonstruovaná nádražní budova nejdůležitější opavské stanice byla slavnostně otevřena 21. února 2008. Definitivně tak skončila rekonstrukce, která začala v roce 2004. Souběžně bylo také kompletně opraveno kolejiště a nástupiště pro cestující. Trať mezi Ostravou a Opavou elektrifikovala Správa železniční a dopravní cesty. Dodavatelem rekonstrukce byla akciová společnost OHL ŽS a projekt připravilo PROJEKT STUDIO v čele s Pavlem Krátkým.
Rekonstrukce budovy stála 77 milionů korun.

„Nádražní budovu bylo nezbytné rekonstruovat, ale nešlo jen o její technický stav, ale také o prostorové a technické řešení, které je teď po rekonstrukci mnohem efektivnější,“ říká Gabriel Jursa, ředitel Regionální správy majetku ČD v Olomouci. „Výpravní budova byla postavena v roce 1855 a rozšířena v letech 1892 až 1893. Později ale prošla řadou změn a ne vždy citlivých zásahů. Proto byla na základě dochovaných fotografií a dobové projektové dokumentace navržena obnova vstupního vestibulu do jeho původní originální podoby.“
Vzhledem ke stáří budovy provedli restaurátoři za asistence pracovníků Národního památkového ústavu odborný restaurátorský průzkum, který odhalil pod pozdějšími nátěry původní historickou malbu.
Vnitřní prostory byly upraveny tak, aby lépe odpovídaly potřebám dnešního provozu a aby je bylo zároveň možné využít pro další firmy a podnikatele. Ve spolupráci se stávajícími nájemci byla opravena pobočka České pošty, ordinace lékařů a zcela novou tvář mají také nádražní restaurace a jídelny. Nově slouží cestujícím pobočka autobusového dopravce TQM, prodejna tiskovin Relay, občerstvení Fornetti, samoobsluha Pont a nové informační centrum a čekárna ve vestibulu budovy.
 
Vlastní rekonstrukci zahájila oprava střechy v říjnu 2004, během níž byla opravena konstrukce krovu a kompletně vyměněn střešní plášť budovy a přístřešku. Dále prošla přeměnou elektroinstalace a vzduchotechnika, nové jsou rozvody informačních a sdělovacích systémů, repasována byla okna, vyměněny vstupní dveře a v neposlední řadě byla zcela obnovena také fasáda budovy, včetně štukatérských prvků a kamenného soklu. Rekonstrukcí prošly zpevněné plochy bývalého prvního nástupiště, repasovány byly původní litinové sloupy a doplněno zábradlí. Sanována byla vlhkost v suterénu a nová je také venkovní kanalizace s čerpáním podzemních vod.
 
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s., a OHL ŽS 
 
 
Investor: České dráhy, a. s.
Autor: Projekt Studio, Pavel Krátký, Jaroslav Kotek
Projekt: Projekt Studio, Pavel Krátký, Monika Hrubá
Spolupráce: NPÚ
Zhotovitel: OHL ŽS, a. s.
Data: 2004-2008
Foto: Projekt Studio a Archiv OHL ŽS, a. s.

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
 
© 2007–2016 Business Media CZ, s. r. o.