Nové komentáře

22. 2. 2017 15:03:58

Re: Re: Trať z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště vyjde na 31...

Problém je, že úroveň dost velké skupiny těch "zastupitelů" je podobná těm, jako je onen doktor z venerologie z Motola, který podal návrh na památkovou ochranu té vily v ulici Na Petřinách a ani mu nevadilo že nějaký čas před tím odsouhlasil ve stavební komisi její demolici. A nebo jako onen člověk Suchý, který tady v prvním příspěvku blábolí o "tunelování" (byť tento výraz - pro pořádek - nepoužil přímo) a vlastním skvělém řešení, které má - jezdit na letiště tramvají, je to z konečné prý jenom půldruhého kilometru. Problém je nejen v nekompetentnosti oněch zastupitelů, ale taky v tom, že v Česku (a nedělejte si iluze, že na onom bájném západě je to lepší) tvoří pravomoci a kompetence tak zoufalý propletenec a džungli, že prostě skutečně neexistují pojistky proti podobnému nesmyslnému jednání. Stačí pár řvounů, podpořených naši slavnou "Lügenpresse" a sebevětší a nesmyslnější pitomost je svatou pravdou. Stačí se podívat, jak se "buduje" třeba most v Roztokách, druhá - severní část okruhu a nebo třeba na kauzu centrály záchranné služby u Tróje. Záplava keců oněch představitelů městské části, kteří to chtěli hnát až k soudu (podle všeho ta centrála skončí na Palmovce, což je z hlediska dopravy poněkud horší, i když ne tragická poloha) o možných záplavách, nevhodném dopravním napojení (!!!) měla zakrýt fakt, že jim vadila představ houkajících sanitek a občas přistávacích vrtulníků. V rámci rekonstrukce dálnice D1 byla bez náhrady zbouráno víc jak dvacet (nebo i dokonce 40) mostů. Proč? Protože přistavbě dálnice si staví hlavu nejen "farmářky", ale také zastupitelstva okolních obcí, které dostávají možnost z toho něco "vytřískat" a podporováni ekoteroristy zablokují výstavbu buď docela, nebo ji pozdrží o dlouhá léta. A je zajímavé, že na druhou stranu obyvatelé vesnic na dostavbě dálnice na Drážďany museli zbytečně deset let snášet onu nesmyslnou a nebezpečnou dopravní zátěž, zatímco onen zelenej, blokující výstavbu odkudsi ze Severní Moravy byl nepostižitelný a to, že má na svědomí nejen nárůst nákladů, ale i řadu lidských životů se nikde v médiích neobjeví. Dneska územní plán zablokuje ( zpravidla z důvodů snahy si k něčemu pomoct) každej domkář a lidi, co se pořizováním úpd a jejím projednáváním zabývají a živí vyprávějí neuvěřitelné příhody.

10. 2. 2017 22:25:43

Re: Analytici: Stavebnictví brzdí málo zakázek a složité povolov...

Mně to připadá snadné, to vysvětlit. Nemusím znát široké souvisloti, jen vidím tu úzkoprsost chování stavebních úředníků (co si mnohdy velkoryse říkají stavební technik) na stavebních úřadech. Je totiž nezajímá tolik merito projektu, jako spíš jeho administrace, i když jim logika někdy říká, že by nemuseli tak strikně lpět na tupé citaci i chápání nekterých § stavebního zákona. Ale oni jsou pod tlakem. zaprvé-je jich zoufale málo; nestihají, jdou i přes lhůty 40 dní a mají jen omluvu, nebo nic. Stavebník-žadatel-projektant, ti všichni musí pokorně čekat na jejich reakci a raději mlčet, pokud nechtějí svoji roli prosebníka zhoršit ještě víc, a nebo ne, když mají dost času a silný žaludek na hádky i do krve na úřadě. Zadruhé-strach úředníků z následků kontroly jejich práce z krajským úřadů je tak silná, že vůbec nehodlají analyticky uvažovat a jednají jen podle znění §, i když vidí, že by nemuseli, protože mají mozek a protože nejsou jen roboti ve službách státu. Diví se někdo, že někdy malá kompetence těchto lidí vše i lhůty prodlužuje, protože oni nejsou dost na úrovni, aby nedělali chyby? Odnese to žadatel, investor a celá příprava stavby. Ministryně Šlechtová má hlavu v oblacích a ve své božské nedostupnosti si myslí, že jen ona může mít ve všem pravdu. Praxe ji vůbec nezajímá, a možná ve vládě není jediná. Být Sobotkou, vyhodím ji dřív, než kohokoliv jiného, už pro její povahové vlastnosti. Jaké? Je arogantní, povýšená, konfliktní. Nechápe, že ona je brzdou investičního rozvoje země, ona je aktérem někdy trapného pronásledování stavebních úředníků na stavebních úřadech a také je zodpovědná za neúspěšný pokus prosadit nový stavební zákon v Parlamentě. Co bych jí poradil? Alespoň dva kroky, první přesunout 90% kontrolních úředníků krajských stavebních úřadů do lokálních stavebních, na výkonná místa, kde jich velice hodně trvale chybí. Na kontrolu by pak nemuselo být tolik lidí, protože kvalitnější profily lidí na první instanci by tomu mohly zabránit. Především vedoucí oddělení stavebních řádů by měli být na výši nejen odborně a umět řídit i 15 svých podřízených! Krok druhý- nový st.zákon bych konzultoval s ČKAIT a vybranými odborníky z praxe z krajů, vždy aspoň s jedním z každého kraje. Zjistilo by se, co je vskutku kamenem úrazu, který nelze přeskočit, pro stavební úředníky. A našly by se aspoň 4 či více, které by odbrzdily některé bloky při schvalování návrhů na vydání územních rozhodnutí a hlavně stavebních povolení. Možná snadné, ale to by musli ve vládě sdět lidé s vizemi a s odbornou praxí. Zdá se mi často, že tam jsou pokusní králíci, kteří umí a to ne vždy, planě žvanit a co se děje v zemi, je zajímá příliš málo. Třeba Valachová, Mládek, Sobotka, Marksová. Strašná sestava. Nemusíme mít rádi Babiše, ale jeho výkony snad ano. Škoda, že jemu podobných orloukánků tam ve vládě není víc! Kdo ho otlouká? No přece nejvíc šmejdi a pak naivní podnikatelé, kteří čelí velkým řetězcům, bojí se DPH a často neumí dost racionálně pracovat. Proto výnosy hodně utajují a existují. Ti šmejdi, co kradou ve velkém, jsou horší.

© 2007–2017 Business Media CZ, s. r. o.