Novou lanovku na Zugspitze pohánějí technologie ABB

Novou lanovku na Zugspitze pohánějí technologie ABB

(8. 1. 2018) Nejmodernější motory a pohony ABB zajišťují bezpečný a spolehlivý provoz kabinové lanovky na nejvyšší horu Německa.

 
 
 
 

Novou lanovku na Zugspitze pohánějí technologie ABB

Dlouhé fronty na lanovku, která vyváží turisty na nejvyšší horu Německa, mohou být nyní už minulostí. A to na nové kabinové lanovce poháněné motory ABB není jediná pozoruhodnost. Lanovka zahájila provoz 21. prosince 2017 a na Zugspitze v bavorských Alpách vyveze až 580 cestujících za hodinu.

Tři rekordy nové lanovky
Toto nové dopravní zařízení drží hned tři světové rekordy v kategorii závěsných lanovek: její jediný ocelový opěrný sloup je s 127 m nejvyšší, lanovka překonává nejvyšší převýšení (1950 m) v jednom úseku a od opěrného sloupu na vrchol má nejdelší úsek volného lana bez opěry, měřící 3213 m.

Dopravní zařízení nahrazuje padesát let starou lanovku Eibsee a tím, že vyveze na vrchol třikrát více cestujících, pomůže předejít dlouhému čekání, které bylo u lanovky Eibsee na denním pořádku. Novou rekordní lanovku provozuje akciová společnost Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG.

K hospodárnému a spolehlivému provozu napomáhá řada inovativních technologií od ABB, která má rozsáhlé zkušenosti s řešením náročných dopravních úkolů v Alpách. „Většina kabinových i sedačkových lanovek ve Švýcarsku je poháněna motory a pohony ABB,“ připomíná Hans-Georg Krabbe, předseda představenstva ABB Německo. „Jsme velmi rádi, že jsme se na takto jedinečném projektu mohli podílet i v Německu.“

Výkonná dvoumotorová konstrukce Požadavky Bayerische Zugpitzbahn na bezproblémový provoz bez odstávek byly zvlášť přísné: lanovka musí fungovat 365 dnů v roce bez ohledu na vítr a počasí. V takovémto prostředí závisí bezpečná a komfortní doprava v zavěšené kabině na dokonalé souhře motorů, pohonů a mechanických součástí.

Zajišťovat pohon takto dlouhého lana s velmi příkrým stoupáním až 104 % (přibližně 46 stupňů) a s rychlostí 10,6 metru za sekundu vyžaduje velmi vysoký výkon. Ten zajišťují dva 800kW třífázové střídavé motory od ABB, které se nacházejí v dolní stanici.

Alpská tradice ABB Od konce 19. století si ABB buduje vynikající pověst při zajišťování bezpečné, spolehlivé a energeticky efektivní dopravy v regionu Alp.U slavné zubačkové lanovky na Jungfrau, která měří 9 km a začala jezdit v roce 1912, ABB provedla elektrifikaci, která zprovoznění trasy vůbec umožnila. Technologie ABB dodnes zajišťují bezpečnou přepravu více než milionu cestujících ročně – a to i během sněžení – na Jungfraujoch, který je s výškou 3454 m n. m. nejvyšší železniční stanicí v Evropě.

Ve středisku Stoos ve švýcarských Alpách byla nedávno zprovozněna nejprudší kolejová lanovka na světě. Dva vozy s kapacitou 136 cestujících jezdí na trase dlouhé 1,7 km. Lanovku pohání vysocké účinné elektrické motory, které navrhla a vyrobila ABB. ABB pro tento dopravní systém dodala i další součásti.

„Dnes se jedná hlavně o zvyšování energetické efektivnosti,“ uvádí Ueli Spinner, ředitel pro prodej, hlavné zákazníky a servis ABB Švýcarsko. „Provozovatelé lanovek však vyhledávají naše služby i v oblasti podpory, údržby a servisu.“ 

tisková zpráva

ABB s. r. o.
BB Centrum budova Delta II
Vyskočilova 1561/4a 
140 00 Praha 4

Bezplatná linka: 800 312 222 (z ČR)
E-Mail: kontakt@cz.abb.com
www.abb.com

Komentáře ke článku

 
 
 
 
 
 
 
 

10. 1. 2018 17:14:04. Re: Novou lanovku na Zugspitze pohánějí technologie ABB. Jitka

  Jenže ty fronty na lanovku přirozeně omezovaly počet lidí na vrcholku. 580 lidí za hodinu! To se ušlapou.

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
 
© 2007–2018 Business Media CZ, s. r. o.