Plzeň připravuje atraktivní rozvojovou plochu poblíž centra

Plzeň připravuje atraktivní rozvojovou plochu poblíž centra

 
 
 
 

Plzeň připravuje atraktivní rozvojovou plochu poblíž centra

(ČTK) - Plzeň připravuje atraktivní rozvojovou plochu u centra v Cukrovarské ulici. Nyní je tam depo trolejbusů a autobusů MHD, které se příští rok v létě přesunou jinam. Území, které má včetně sousedních budov využívaných charitou a s parkovištěm autobusů téměř osm hektarů, je mezi Radbuzou a Doudleveckou ulicí. Mělo by se využít nejvíce pro bydlení a kanceláře. Z městských pozemků je to nyní nejhodnotnější a nejucelenější přestavbové území v Plzni, řekla ČTK ředitelka útvaru koncepce a rozvoje města Irena Vostracká.

Území, které má včetně sousedních budov využívaných charitou a s parkovištěm autobusů téměř osm hektarů, je mezi Radbuzou a Doudleveckou ulicí. Budoucí rozvojová zóna Plzně. Nyní je tam depo trolejbusů a autobusů MHD, které se příští rok v létě přesunou jinam.

"Město oslovilo tři ateliéry, které vypracují jednodušší návrh zástavby. Jeden z nich se v říjnu vybere a bude rozpracován do podrobnější územní studie, která by měla být hotová asi v lednu a poté se bude projednávat a skončí v zastupitelstvu,"
uvedla. Urbanisticko-architektonická studie má navrhnout využití současných objektů, které by měly zůstat zachovány kvůli stavební hodnotě. Například část garáží pro depozitář starých vozidel MHD. Studie navrhne strukturu zástavby, tedy dispozice domů, veřejných prostor, napojení na Radbuzu i třeba schody na nábřeží. Dále navrhne revitalizaci dvouhektarového sousedního areálu, který využívá městská charita, a bývalý areál Reodepony, kde parkují autobusy.
Ateliér MIXURO řešil toto území v mezinárodní soutěži EUROPAN 8 v roce 2006. V souladu se zadáním soutěže všichni soutěžící navrhli bytové domy v západní části území a plochy pro volný čas ve východní části u řeky Radbuzy. Vítězný návrh španělského týmu (Rafa Mira, Javier Matoses, Javier Molinero, María Oliver, Marcos Sangüesa) řeší bytové domy v řádkové struktuře, která není pro Plzeň typická. Domy jsou řešeny jako „zelené“ využívající přirozenou cirkulaci vzduchu a zeleň pro „osvěžení“ vzduchu. Projekt zároveň navrhuje zachování dvou stávajících opravárenských hal pro společenské funkce.
Plzeň už má jednu studii území z roku 2006, ale nemůže ji využít. Jejího autora, ateliér Mixuro, ale znovu oslovilo. "Za sedm let tam došlo k řadě změn. Navrhuje se zachovat více objektů, využít více prostoru směrem k řece a území se rozšířilo o objekty využívané charitou," uvedla Vostracká.

Do stěhování vozovny, které se plánuje na červenec a srpen 2014, chce město znát možnosti budoucího využití. Studie má odpovědět také na to, zda by bylo vhodné celé nebo část území prodat a jaká je nutná obsluha a sítě. Radnice potřebuje znát zástavbu kvůli tomu, aby mohla rozhodnout o nakládání s pozemky a podmínkách prodeje.

"Studie by měla obsahovat zejména komplexní názor na zástavbu území, návrh řešení dostavby jako živého polyfunkčního prostředí, návrh architektonického, objemového a provozního vztahu budov, definici veřejného prostoru, návrh základních principů obslužnosti, dopravy v klidu a napojení na inženýrské sítě a návrh etapizace zástavby", řekl technický náměstek primátora Petr Rund (ODS).

Doplněno Stavbaweb:
Ateliér MIXURO řešil toto území v mezinárodní soutěži EUROPAN 8 v roce 2006 - více informací naleznete ZDE.


foto: Plzen.eu

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Veřejný prostor/landscaping

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
 
© 2007–2018 Business Media CZ, s. r. o.