Stanice metra Jinonice

Stanice metra Jinonice

(12. 1. 2017) Kvůli opravám bude do srpna uzavřena.

   
 
 
 
 

Stanice metra Jinonice

(ČTK) - Cestujícím se dne 7. ledna 2017 na zhruba sedm měsíců uzavře stanice Jinonice linky B pražského metra. Důvodem je plánovaná rekonstrukce. Konec výluky je naplánován na 7. srpna. Soupravy metra budou do té doby stanicí pouze projíždět a náhradní dopravu do Jinonic zajistí autobusy.

Stanici otevřenou v říjnu 1988 pod názvem Švermova trápí masivní průsaky podzemní vody. Proto je třeba provést kompletní injektáž, sanovat poškozené ostění a namontovat nový odvodňovací systém. "Rekonstrukce bude využita i pro modernizaci technologické části, aby bezpečnostní standardy odpovídaly současné době," uvádí podnik na webu.

První část rekonstrukce začala už v listopadu. Dělníci demontovali podhledy a obklad stěn tvořený skleněnými tvarovkami z dílny umělce Františka Víznera. Nyní oprava přechází do další fáze, kterou už není možné dělat za provozu.

Podle plánu se stanice Jinonice cestujícím znovu otevře počátkem srpna. Definitivně má být oprava ukončena do 17. listopadu. Náklady na rekonstrukci podnik odhaduje na 145 milionů korun.

Po dobu uzavření stanice budou dopravu do Jinonic zajišťovat autobusy číslo 137 a 149 od stanice metra Nové Butovice. Zavedena navíc bude autobusová linka 153, která pojede z Knížecí přes Malvazinky, U Waltrovky a Jinonice na Vidouli.

Na lince 137 bude zrušena zastávka na Vidouli a mezi zastávkami U Waltrovky a Jinonice budou nově zastávky U Waltrovky a U Trezorky. Přesunuty budou také zastávky autobusů Jinonice a Hutmanka.

Doplněno Stavbaweb:
Stanice metra Jinonice je známá díky obkladu ze skleněných lisovaných tvarovek, které jsou podobné těm, které byly použity ve stanici Karlovo náměstí. Liší se ale barvou i velikostí.
Stanice Jinonice byla na počátku 21. století jedinou ze stanic linky B, kde dosud nebylo změněno původní architektonické ztvárnění z 80. let (na rozdíl od stanic úseku I.B, který byl po rekonstrukci v mnohém upraven). Ve vestibulu stanice je umístěn výtvarný reliéf, jehož autorem je akademický sochař Karel Houska.
Rekonstrukce má dvě fáze; od listopadu 2016 byly nejprve částečně sneseny obklady stanice, od 7. ledna 2017 byla následně stanice uzavřena na dobu sedmi měsíců pro běžný provoz. Během této doby budou provedeny injektáže průsaků a umístěny zcela nové obklady, které splňují náročnější protipožární normy. Další a již poslední fáze rekonstrukce se uskuteční již za provozu s cestujícími.Dopravní podnik původně připouštěl i variantu rekonstrukce stanice, ve které by byly natrvalo odstraněny i některé, nebo všechny skleněné obklady od sochaře Františka Víznera, nicméně po rozsáhlé kritice z řad veřejnosti byl tento záměr nakonec opuštěn.
Profil stanice na stránkách Metroweb.cz
Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Rekonstrukce

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
 
© 2007–2018 Business Media CZ, s. r. o.