Trojský most už je samonosný

Trojský most už je samonosný

 
 
 
 

Trojský most už je samonosný

Nově budovaný Trojský most, který se již nyní klene nad Vltavou mezi Trojou a Holešovicemi, na rozdíl od trochu nechápavého počasí přivítal jaro, jak se patří. Ve čtvrtek 21. března 2013 definitivně odložil provizorní opěry a poprvé od začátku výstavby zaujal samonosnou pozici. Navíc se už v předstihu oblékl do slušivého jarního kabátku. Stavbaři Metrostavu totiž na začátku března dokončili výplet obloukové konstrukce z  200 tyčových závěsů.


„Tento den je pro nás významný, protože jsme spustili poslední hydraulické lisy na provizorních podpěrách a most už od této chvíle stojí pouze na definitivních ložiskách, která jsou umístěna na holešovické opěře a trojském pilíři. Tímto hlavní pole mostu už není podepřeno na žádné provizorní podpěře,“
říká vedoucí projektu Alexandr Tvrz z Metrostavu.

Trojský most bude mít dva jízdní pruhy pro každý směr. Uprostřed bude tramvajové těleso a po stranách chodníky a cyklostezky. Po mostě tedy budou proudit automobily, tramvaje, chodci i cyklisté. Na trojské straně zajistí oboustranné spojení s městským okruhem mimoúrovňová křižovatka Troja. V Holešovicích most naváže na ulici Partyzánská.

Mostní konstrukce celkově dosahuje délky 250 metrů a šířky 36,2 metrů. Rozpětí hlavního pole činí 200,4 metrů, což je při 20metrovém vzepětí naprosto unikátní parametr. Poměr mezi vzepětím a rozpětím je totiž neslýchaných 1:10. Laicky řečeno, most má jeden z nejplošších oblouků z podobných již ve světě realizovaných konstrukcí.

„Bude to na dlouho poslední most přes Vltavu, proto je dobře, že půjde o konstrukčně mimořádné dílo. Trojský most je bezpochyby jednou z nejvýznamnějších mostních staveb poslední doby ve střední Evropě,“ říká Alexandr Tvrz.

Praha naposledy propojila břehy Vltavy před třiceti lety. V roce 1983 byla otevřena jižní část Barrandovského mostu, tehdy ještě mostu Antonína Zápotockého. Severní část byla dokončena až v roce 1988 a až za další dva roky získala stavba název, který nese do současnosti.
Trojský most začne částečně fungovat už ke konci tohoto roku, kdy bude zahájen provoz tramvají. Stavbaři začnou zároveň demontovat proslulý „rámusák“, provizorní tramvajový most, který slouží už od roku 1977. První automobily by měly vjet na Trojský most ve stejnou dobu jako do tunelového komplexu Blanka, tedy v květnu roku 2014.

Průběh výstavby Trojského mostu lze sledovat online, a to díky webkameře umístěné na této adrese: http://www.metrostav.cz/cz/webkamery
Zhotovitelem stavební části projektu je Metrostav a.s. a investorem Hlavní město Praha Odbor městského investora.
tisková zpráva

Související články:

 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
 
© 2007–2018 Business Media CZ, s. r. o.