Zrušení registrace pro newsletter www.stavbaweb.cz

Zrušení registrace pro newsletter www.stavbaweb.cz

Vaše e-mailová adresa:  
 
Nové komentáře

6. 12. 2018 16:03:48

Re: Re: Re: Re: Katedrála Spasení lidu v Bukurešti.

Jenže ty prostředky tam nevkládají lidi z ulice, kterých se ty lepší životní prostředky týkají. Dokonce ani ta šedesátnice, co je ráda, že se může modlit důstojně. Cpou to tam politici, žijící ve svých bublinách, nakonec stejně jako kdekoliv na světě. Čím se liší tahle monstrózní pravoslavná katedrála třeba od oné Labské filharmonie? V Praze existuje iniciativa pro výstavbu nové koncertní síně, kde se angažuje jistý architekt Pleskot s řadou naprosto nesmyslných tvrzení a vůbec ho nezajímá, že pro účely symfonických produkcí má Praha staveb dost a hlavně, pohled na hlediště při koncertech ať už v Rudolfinu nebo ve Smetanově síni ukazuje, jaký je asi ten zájem, když jen výjimečně jsou tyto sály zaplněny. Je to prostě o předvádění se a honění vlastního ega. V Rumunsku je Caucescu pro všechny své následovníky, jakkoliv se proti němu od počátku samozřejmě vymezují, etalon. Víte, že ten Palác lidu (či jak se ta cauceskárny jmenuje) je druhá největší budova svého druhu na celém světě po Pentagonu, nikdy nebyla dokončená a dodnes se využívá jen zčásti? Tak čím byste jí chtěla trumfnout? Něco, co bude když ne rozlehlejší, tak aspoň vyšší a ideologicky to bude mít opačné znaménko. A obyčejní lidi? To politiky nezajímá ani v Rumunsku, ani u nás, ani v Německu nebo ve Francii. A ještě jednou, ony církevní Kalouskovy restituce jsou lepší, než postavit takovouhle megalomanskou stavbu, horší nebo stejné?

28. 11. 2018 08:10:41

Re: Národní investiční plán na léta 2019 až 2030

Hledat peníze resp. kapitálové možnosti přece zkoušely všechny vlády. Existuje výčet postupů a změn, které by urychlily uvádění investic do provozu resp. umožnily jejich rychlejší schvalování. Brzdy jsou v celé státní správě, v personální práci, v kvalitě výkonných osob i vedoucích lidí. Změny k lepšímu na všech stranách se prosazují zoufale pomalu, až to je v oblasti všeobecné hygieny, Pražských stav.předpisů, stavebního zákona, ochrany vod, nebo v dopravním povolování. Byrokracie se prožrala (doslova) každým odborem úřadů až do jádra. Je to tak nechutné, že až někdy na zvracení, kolik přízemních pidižvíků sedí na důležitých místech. A ještě ty pidižvíky někdo kontroluje, takže oni se bojí dokonce i používat analytické možnosti mozku! Máme kotrolorů na rozdávání, a ny výkonných místech pak chybějí logicky. To není normální, pane Babiši! A za to mohou zákonodárci, tvorba zákonů postrádá někdy i obyčejnou lidskou logiku! Takže vládo, pane premiére, zakopaný český pes máte přímo před sebou. Volebním mizerným způsobem počínaje a primitivy v parlamentu konče (to je jedno, že stejný volební systém mají i jiné větší země, tam mají lidé totiž jiné mravní zásady, nezkroucené totalitou trvající 41 let a fašistickou tyranií nacistů). Vaše proklamace nic nepřinesou, jen chabou naději, která brzy splaskne, protože narazí na šílenou pomalost legislativních změn, následek toho, co jsem napsal výše. Nic nezměníte, když si v parlamentu udržujete způsoby házení klacků pod nohy, když tam vládnou polomafie z matadorů, kteří tam morálně již 20 let nemají co dělat. Kalouskem počínaje a Němcovou konče. A noví renegáti tam přišli, jako Piráti a Starostové a nezávislí. Co chcete s takovou suitou konat? Máme nemocnou zem, protože tu vládne nesmrtelná teta! Volbami to začíná.

27. 11. 2018 21:35:23

Praha začne s přípravou tramvajové trati na Václavském náměstí

(ČTK) - Hlavní město zahájí první kroky pro přípravu tramvajové trati, která má vést od Národního muzea dolů do poloviny Václavského náměstí. Noví radní dnes na svém druhém zasedání pověřili dopravní podnik, aby začal s přípravnými pracemi pro napojení na stávající trať ve Vinohradské ulici a prověřil možnost rekonstrukce a posílení stropních desek vestibulů metra. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) by trať mohla stát do čtyř let. Zároveň město připravuje další trať od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice, její příprava však potrvá déle. "Zadali jsme dopravnímu podniku, aby zahájil přípravné práce na napojení muzejní oázy mezi starou budovou muzea a bývalým Federálním shromážděním na trať v ulici Vinohradská a zároveň prověřil možnosti zesílení stropní desky stanice Muzeum a stanice Můstek," uvedl Scheinherr. Dále je nutné prověřit polohu výstupů metra tak, aby v budoucnu dobře navazovaly na novou trať. V předstihu je možné také zajistit napojení nových kolejí nejen u Muzea, ale také v přechodu Vodičkovy a Jindřišské ulice. Práce se zároveň budou muset koordinovat se stavbou kolektoru v horní části náměstí, kterou město plánuje spolu s její revitalizací. O návratu tramvají na Václavské náměstí se diskutuje delší dobu, v minulosti se tomu bránilo například vedení radnice Prahy 1. "Nová trať pomůže ke stabilizaci provozu a umožní rozvoj tramvajových tratí na okraji města neboť současná kapacita v centrálním úseku již neunese více spojů a při sebemenší mimořádnosti dochází k totálnímu kolapsu centrálních křižovatek," uvedl náměstek. Kromě trati přes náměstí plánuje město i trať kolem hlavního nádraží, která je podle odborníků z hlediska vytvoření alternativní trasy v centru ještě významnější. Tu podle Scheinherra město také připravuje. "Doufáme, že trať přes Václavské náměstí by mohla být postavena do čtyř let a pracujeme i na trati kolem hlavního nádraží, ta je ale ve trošku složitějším stádiu," uvedl náměstek. Stavbu do Bolzanovy na rozdíl od trasy na náměstí komplikuje, že je kvůli ní třeba změnit územní plán. Procházela by totiž přes park před nádražím. Podle dokumentu, který v minulosti vytvořil Institut plánování a rozvoje (IPR), by podle první varianty tramvaje z Vinohradské zahnuly do Wilsonovy ulice ke Státní opeře. Následně by trať uhnula přes magistrálu do parku a směřovala před nádraží, odkud by kopírovala magistrálu ke křížení Bolzanovy a U Bulhara. Druhou možností je, že by koleje vedly k opeře po stejné trase jako v prvé variantě, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale do Opletalovy ulice a dále na křižovatku s Bolzanovou. Poslední možnost navrhuje vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a potom do Opletalovy a k Bolzanově.

 
© 2007–2018 Business Media CZ, s. r. o.